fbpx
Dokładne uzupełnienie lakieru

"Detailing"- precyzja czy marketingowa ściema?

Nie ukrywamy, że "Detailingowa bańka" w dzisiejszych czasach sięgnęła zenitu. Pragnę Wam dzisiaj wytłumaczyć na co zwrócić uwagę przy wyborze zleceniobiorcy i jak nie dać się naciągnąć.

Zapewne już przeglądałeś oferty firm zajmujących się Detailingiem i czytałeś jak powłoki ceramiczne potrafią chronić przed zarysowaniami ostrym narzędziem, widziałeś magiczne oznaczenia 11H oraz obiecujące gwarancje trwałości na poziomie 10 lat!! Brzmi kusząco ale niestety to jest kłamstwo. Słabe myjnie ręczne i nieuczciwe firmy zajmujące się Detailingiem właśnie w taki sposób chcą przyciągnąć do siebie nieświadomych klientów obiecując mocno przesadzone efekty. Czemu piszę o powłokach? Bo tutaj oszuści mają największe pole do popisu.

Jak sprawdzić czy wykonawca jest uczciwy?

Rozmowa i świadomość przy wyborze usługi! Po pierwsze przed wyborem produktu/usługi musimy wiedzieć czego chcemy i nie kończymy zdobywania informacji na wyszukaniu cenników. Przykładowo: Chcesz zabezpieczyć lakier swojego samochodu powłoką ceramiczną. Najpierw szukasz produktu, porównujesz go z innymi, czytasz na stronach producenta jakie ma parametry i według zebranych informacji szukasz wykonawcy pracującego na produktach wybranej przez Ciebie marki. Nie narzucam, że masz trzymać się kurczowo jednej marki ale w fazie wyszukiwania produktu już jesteś w stanie zweryfikować jaka marka podaje fakty a jaka firma „ściemnia”. Ponadto ważna jest rozmowa z wykonawcą. Pytaj o każdy szczegół: Jak przygotowuje Twój samochód, w jakich warunkach aplikuje produkty, ile trwa wykonanie usługi i dlaczego akurat tyle to kosztuje. Na dwa ostatnie pytania już Ci odpowiem, Detailing to bardzo precyzyjna praca i nie wolno sobie pozwolić na kompromisy co przekłada się na czas wykonania usługi a odpowiednio przygotowane studio to nie zwykły lokal warsztatowy z ładnym szyldem reklamowym a specjalny sprzęt, oświetlenie, mierniki i masa drogiej chemii, które jak się domyślasz, kosztują.

Nieuczciwy wykonawca będzie wychwalał swoje usługi wspomagając się terminami które nawet nie wie co znaczą i bez najmniejszych zahamowań będzie wciskał „kit” o nieśmiertelnych powłokach o właściwościach podobnych do pancerza pojazdów wojskowych.

Ok. Wykonawca opowiedział mi jak wygląda jego praca od przyjęcia samochodu do jego wydania. Co dalej?

I tutaj jesteśmy w stanie sprawdzić czy chce Was tylko naciągnąć na „powłokę” czy chce uczciwie współpracować ze świadomym klientem. Dlaczego współpracować? Już tłumaczę. Wyżej wspomniane powłoki ceramiczne aby pracowały jak podaje producent muszą być serwisowane! Uczciwy wykonawca usługi wytłumaczy Ci jak działa powłoka i wytłumaczy, że ta musi być serwisowana co jest podstawą gwarancji. (tak samo jak nowe samochody wymagają serwisu w ASO). Tutaj musisz być świadomy, że Ty musisz współpracować z wykonawcą i umawiać się na serwis powłoki ceramicznej tak jak jest napisane w karcie gwarancyjnej. Co jeśli wykonawca nie daje karty gwarancyjnej lub nie daje gwarancji? Odpuść.

Czemu wybierać w wykonawcach dających gwarancję a nie w wykonawcach, którzy chwalą się swoją pracą i twierdzą, że robią to samo za ułamek ceny? 

Prawdziwe studio detailingowe musi dbać o swoją reputację i opinie. W detailingu nie ma miejsca na błędy i półśrodki. Detailing to perfekcja w każdym szczególe zaczynając od świadomego klienta a na dokładnej pracy i kontynuacji współpracy kończąc. Czy osoba prywatna dorabiając przy „polerkach” musi o to dbać? NIE!

Czemu o tym wspominam na naszym blogu?

Koszty poprawek po nieuczciwych lub niedoświadczonych wykonawcach przewyższają koszty aplikacji powłoki ceramicznej w autoryzowanym studio nawet kilkukrotnie! Nie warto szukać na siłę oszczędności przy wyborze zleceniobiorcy. Ponad to w naszym studio Kurkosky detailing bazujemy na uczciwości i nie chcemy żeby detailing był kojarzony z marketingową ściemą.

Mam nadzieję, że udało mi się w jakimś stopniu przybliżyć jak wyglądają praktyki naciągaczy i jak ich unikać. Jeśli masz jakieś pytania, zostaw komentarz. Obiecuję rozwinąć temat w przyszłości.

Marketingowa ściema!